Po trase VKZ

Tripoto

Letošní první delší výlet jsem naplánoval po trase Vrchařské koruny Zlínska (https://www.vkz-bike.cz/o-mne/) 20 rozhleden v Bílých Karpatech a okolí. Balení a příprava kola je už automatická, seznam existuje, takže pohoda, jen nový péřový spacák nedorazil včas, takže zase oblečený v péřové bundě budu přežívat noci...

1.5.2019

Odpolendní přesun cyklostezkou kolem Moravy směr Veselí n. M. První noc v přístřešku u rozhledny Radošov

2.5.2019

Ráno jedu směr rozhledna Travičná, první kopce a výhledy, pokračuju po červené směr rozhledna Drahy, stoupám na hřeben s rozhlednou Poľana, pak na Velkou Javořinu, kde je pivo a kyselica, obsluhuje údržbář co spravoval terasu, jinak je zavřeno? Až tady, na vrcholu v restauraci, potkávám první cyklisty a turisty, jinak nikde nikdo. Pak dále na Jelenec a prudký zjezd po zelené do Květné a směr rozhledna U Křížku, a nakonec na Velký Lopeník.

Přespání v přístřešku Pod Malým Lopeníkem s chodcem Jirkou, který jde z Petrova směr Žítková, oheň a pohoda a nové setkání uprostřed kopců nás dobíjí a čekáme na ohlášený déšť.

3.5.2019

Ráno prší, balím se do nepromoku, loučím se s Jirkou a mířím směr Rozhledna Pod Vojansků, Na Skalce, Královec a Čubův kopec, kde se schovávám před hodně silným deštěm, piju kafe a s výhledem přemýšlím kam dál. Nakonec volím variantu přesunu údolím po asfaltu směr Valašská Polana a bivak na rozhledně Vartovna. Po půlnoci dojedou nějací mlaďoši autama a běhají nahoru dolů po rozhledně, mě nechávají v klidu, ale spát se nedá....samo všude zákaz vjezdu aut

4.5.2019

Studené ráno a nádherné výhledy do okolí, balím věci a vyrážím směr Vizovice, v prvním kopci mi praskne řětěz, po rychlé opravě pokračuju a ve Vizovicích v cyklosportu (https://cyklosportvizovice.cz/post/sluzby) dokupuju náhradní spojku řetězu, co kdyby....

Šlapu na rozhledna Doubrava a po Vizovické vrchovině pokračuju směr Zlín, potkám jen jednoho cyklystistu, a partu čtyřkolek, kteří projíždí čím koli aby se vyhli kamenům a mohli projet, nechávají za sebou jen vyjeté koleje, a ještě na mě překvapeně koukají co jim brzdím cestu!!! Pak už ale jinak všude pusto prázdno a klid....

Z rozhledny Na Strážné sajíždím do Otrokovic a vlakem se přesouvám do vinného sklípku kde úspěšně končí tenhle krátky výlet.

Na závěr

Super trasa a fajn místa, díky VKZ, snad se podaří letos dojet, jinak zase jen utvrzení v tom, že kolo na 29+ (šířka pláště 3“) pneu je pro mě a můj bikapacking nejvhodnější, skvělé pro stoupání a hlavně jistota ve sjezdech. A co bylo nejvíc? Nepromokavé ponožky Dexshell (https://www.nalehko.com/produkt/ponozky_dexshell/) při celodenním dešti, kdy boty byly promočené, nohy byly pořád v teple a suchu. Určitě za mě, doporučuju. A taky jsem se vrátil k platformám, pro tlečení byly tenisky úplně v pohodě a k tomu prsty byly v botě na platformách volnější....takže u nich zůstanu....